Job 3 van 4


Report this listing

Solliciteren



Preventieadviseur niveau 2


Functie

Uitwerken en coördineren van het dynamisch risicobeheersingssysteem en advies verlenen aan bestuur, beleid en medewerkers over alle facetten inzake preventie en bescherming op het werk. Dit om een optimale werkomgeving te creëren op vlak van veiligheid en welzijn van de medewerkers van het Welzijnshuis en WZC De Meers verbonden aan het lokaal bestuur Waregem.

Takenpakket:

  • Instaan voor de uitbouw van het veiligheidsbeleid en opstellen van preventieplannen in functie van een kwalitatief welzijnsbeleid.
  • Acties ondernemen die kaderen in het model van dynamische risicobeheersing en waken over de toepassing van instructies, procedures en preventievoorschriften.
  • Uitwerken van beleidsvoorstellen en adviezen met het oog op een kwaliteitsvolle voorbereiding en bijsturing van het beleid.
  • Advies verlenen aan bestuur, beleid en medewerkers om het veilig denken en handelen te promoten.
  • Instaan voor een efficiënt beheer en de werking van de interne preventiedienst in functie van een kwalitatieve dienstverlening.
  • Ontwikkelen en ondersteunen van samenwerkingsverbanden en vertegenwoordigen van de preventiedienst met het oog op een optimale externe communicatie.
  • Instaan voor een optimale informatiedoorstroming en stimuleren van communicatie zodat de medewerkers en verantwoordelijken goed geïnformeerd en betrokken zijn.

Jouw profiel

  • In het bezit zijn van een bachelordiploma OF Een diploma hoger secundair onderwijs én slagen voor een niveau- en capaciteitstest.
  • Je bent houder van een erkend getuigschrift preventieadviseur niveau 2 OF In het bezit van een erkend getuigschrift preventieadviseur niveau 3 en in opleiding zijn tot het behalen van een erkend getuigschrift preventieadviseur niveau 2.
  • Minstens 1 jaar functierelevante ervaring (B1-B3) OF Minstens 4 jaar functierelevante ervaring als preventieadviseur niveau 2 (B4-B5)
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.

Vaktechnische competenties:

Wetgeving

  • Decreet Lokaal Bestuur - specifiek voor de functie.
  • Wetgeving preventie en bescherming op het werk.

Vakkennis

  • Trends, evoluties inzake welzijnsbeleid.
  • Administratieve regels en procedures van toepassing binnen de dienst en organisatie.
  • Opmaak beslissingen - notulering beleidsorganen.

Computerkennis

  • MS Office - toepassingen.
  • Software eigen aan de organisatie.
  • Software eigen aan de dienst.

Gedragscompetenties:

  • Ondernemen.
  • Probleemoplossend werken.
  • Resultaatgericht werken.
  • Visie ontwikkelen.
  • Adviseren?
  • Flexibiliteit.
  • Samenwerken.
  • Zelfontwikkeling.
  • Loyaal zijn.
  • Integriteit.

Aanbod

  • We bieden jou een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Je komt terecht in de dynamisch en enthousiast team     Interessante verlofregeling min. 30 - max. 35 dagen jaarlijkse vakantie.
  • We investeren in een uitgebreid inlooptraject voor nieuwe medewerkers.
  • Maaltijdcheques ter waarde van € 8,00 per volledig gewerkte dag.
  • Smartphone met abonnement voor telefoon- en dataverkeer.
  • Een gratis hospitalisatieverzekering en voordeeltarief voor partner en kinderen.
  • 2e pensioenpijler (aanvullend pensioenstelsel)
  • 14 feestdagen en vrij op de dinsdag van Waregem Koerse.
  • Fietsvergoeding € 0,35 per km.
  • Volledige terugbetaling woon-werkverkeer met openbaar vervoer.
  • Vakantiegeld / eindejaarspremie.
  • Ecocheques.
  • Aansluiting GSD-V: premies, kortingen (op reizen, pretparken, bioscopen,...),...

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht